maandag 16 april 2018

"Aan de slag"


De Margootje blokken doe ik allemaal quilt-as-you-go,
zodat ik straks,
over een paar maanden,
ze alleen nog maar hoef te rangschikken,
en aan mekaar te zetten,...

Dat klinkt makkelijk en snel.
Dat is niet echt zo,
want zo'n blok dat uit 3 laagjes bestaat,
moet met al die 3 laagjes aan de buren rondom vast gezet worden.

Maar het doorquilten per blok,
dat is echt een eitje.
En leuk om te doen.
Per blok een vrolijk achterkant stofje uitzoeken uit mijn lapjesvoorraad.
Niet te hoeven 'slepen' met grote achterkanten.
En al die blokken zijn allemaal,
stuk voor stuk,
mini quiltjes geworden,
die heerlijk aanvoelen.
Gewoon als een echte quilt.
:o)


Per blok ook kleine friemeltjes van lapjes knippen,
vast plakken,
  per friemeltje precies opschrijven waarvoor en hoeveel cm.
En,
als de bom voor april af is,
de blokken voor de meimaand uitkiezen,
uit de stapel tekeningen die begin augustus 2017 gemaakt zijn.


Me verbazen over zo'n klein dingetje,
dat heel anders is dan dat het lijkt.
Je zou toch echt denken dat het een schattig vogeltje is.
Formaatje poppenhuis.
:o)

Of ik gisteren nog iets quilterigs heb gedaan?
Nee helemaal niets.

Behalve,
een fijne quilt erbij pakken,



en genieten van een luie zondag,...

Tijd om weer aan de slag te gaan.
Fijne maandag allemaal,
zet 'm op deze week,
en,

6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Je maakt het wel spannend elke keer. Mooie lapjes zoeken is en blijft een leuk ding om te doen.
Fijne maandag en geniet van je volgende blokken.
Groetjes
Bernadette

Grietje vanKempen zei

Goedemorgen Ingrid, ik wens jou ook een bijzonder fijne week.
Dat we mogen genieten van alles wat we zo gewoon vinden,(de zon, bloemen, gezondheid, een lach, onze liefsten, lapjes...) maar die eigenlijk zรณ groots zijn.
Lieve groetjes van mij xxx

marion anderson zei

weer een heerlijk ontspannen en inspirerend blok( g) je......
liefs xxxx

OmaSannie zei

Heerlijk, om te lezen over lapjes, over quilterige zaakjes... Hier al twee weken geen lapje meer tevoorschijn gekomen, geen door te quilten quilt in mijn handen, alleen maar stof, troep en puinhoop ... Wel voor het goede doel dus ik geniet maar gewoon van de lapjes van anderen. Heerlijk blogje. Dikke kussss liefs mijxxxx

BezigeBijMirjam zei

Ik denk zeker in het geval van de Margootje quilt, die toch echt wel groot gaat worden, dat de voordelen van de quilt as you go methode, quilten van kleinere blokken, opwegen tegen de nadelen, het aan elkaar zetten van de blokken. Succes maar weer Ingrid en een fijne week. Ook wat lekker buiten gaan zitten hoor, met dit mooie weer. ๐Ÿ˜‰ Ik ga zo de tuin in. Plantjes in bakken zetten. Doeg! ๐Ÿค—

wilma oud zei

Leuk om te lezen dat jij jezelf ook een luie dag gunt. Heerlijk zo met een boek onder de quilt. Ik ben nog aan het bijkomen van een dagje beurs afgelopen zaterdag. Geniet van deze week, want er is mooi weer beloofd en anders ook genieten hoor. Groetjes Wilma