donderdag 1 maart 2018

"Een LACH"


Ja je hebt gelijk,
het is echt heel koud,
in ons Hollandse landje.

Zo koud,
dat m'n kleine Teckelina niet mee genomen wordt op lange wandelingen.
Dat vind ik voor haar,
toch net iets te koud,
met dat blote buikje 10 cm boven de grond.

Of ze dat erg vindt?

Ik geloof dat ze er niet echt mee zit,...

We hebben deze week genoeg aanloop gehad,
en visite,
dat vindt Margootje zo gezellig.


Belgische dames die op vakantie kwamen in Nederland,
en door hun vriendinnetje-die-alles-geregeld-had,
 verrast werden met een bezoekje bij Goof op zolder.

Wat zou het toch leuk zijn,
zo spraken zij in de auto,
als we,
 nu we toch in Nederland zijn,
bij Supergoof konden kijken.

En dan blijkt dat de auto ook echt richting Goof gaat.
Zo'n leuke verrassing.
:o)

Er waren privé workshopjes.
Gewoon gezellig bij Quilt Juffie Goof aan tafel.
En alles leren rustig op je gemakje.
Foto's??
Nee,
die heb ik niet gemaakt,
soms is privé ook echt privé.
:o)

Maar ik heb zelf de foto's niet nodig,
bij het terugdenken aan,...
Geniet er heel erg van,
met een big smile,
terwijl ik rustig steekjes zet,
en Jan de Wind buiten,
zo te horen,
goed zijn best doet.


Wat ik aan het doen ben?
Alvast wat Margootje blokken aan het doorquilten,
elke keer weer mag ik 'n mooi lapje voor de achterkant uitkiezen.



De teckeltjesblokken die,
zo is te lezen in het patroon,
zijn bedoeld  
om mensen te doen glimlachen.

Gewoon even kijken naar zo'n tekening/patroon/quiltblokje,
met zo'n raar, grappig, lief teckeltje, en dan,...
een lachje.

Als dat gebeurt,
dan zit het goed.
De wereld is al heftig genoeg.

Er zijn momenten dat ik met al mijn rare Goofse fantasie wens dat het verhaaltje,
van het teckelheksje Margootje,
echt zou gebeuren,...


Fijne donderdag allemaal,
ik glimlach verder,...
en Geniet.
:o)

14 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Heerlijk toch als jhe zo mensen blij kunt maken.
Groot gelijk dat je niet ver gaat wandelen met Margootje, het is veel te koud voor zo'n kleine schat.
Beertje gaat ook niet ver mee.
Ik geniet weer van je mooie blokken en wat edn leuke achterkant heb je daar weer.
Groetjes
Bernadette

Unknown zei

😀😄😘En zo is het helemaal, alles valt en staat met een echte gemeende lach, mooi als je dan mensen kunt laten glimlachen.

corrie zei

Ja een glimlach dat is zo fijn
En margootje daar krijg je het zeker bij
Ben ook druk in de weer met die lieve blokjes zo dat ik gauw een beetje bij ben
Nu ligt blokje 7 op me schoot met die grappige pluutjes 😍
Fijne avond Ingrid liefs van mij😘

wilma oud zei

Ja, veel te koud voor die lieve dappere Margootje. Ik heb zojuist al je foto's eens goed bekeken hoe jij doorquilt. Ik ben de Stonefields aan het doorquilten en vouw de quilt zoals jij het voordeed. Ik quilt blokje voor blokje uit de losse pols en toch heb ik het idee dat jij het nog voller quilt. Dus even gespiekt bij jou. Leuk die Belgische dames op bezoek. Groetjes Wilma

OmaSannie zei

Nou dat klinkt allemaal heel gezellig, kussssssss liefs mijxxx

Anny zei

Hier zijn de lange wandelingen ook afgelast! Blijf helemaal weg van de Margootje blokken.

Marianne Gooren zei

Heerlijk blogje weer lieve jij, lekker verder genieten! Mét een big smile😘

meerna 30 zei

met of zonder Margootje laat je ons al jaren glimlachen, Ingrid. Dank je wel !!

Evelyne zei

Een glimlach hoef ik bij jou verhaaltjes niet te toveren die komen vanzelf!Die lange wandeling zit er voor Toby ook niet in, maar hij vindt een kort rondje ook wel ok! Daarna lekker warm z'n mandje in!

lieve groetjes,
Eef

Floor zei

Zie al dat er meer hondjes zijn die vandaag (en waarschijnlijk ook morgen) maar een kort rondje maken.
Zo ook mijn Jody. Dicht bij de grond met een bloot buikje is toch zielig?
Niet dat ik het echt merk aan haar, dus doe ik dat korte rondje maar voor mezelf :-)
Heerlijk dat je de mensen met jouw mooie en leuke quilts (en niet in de laatste plaats met je gezellige blog) aan het lachen kunt krijgen.
Groetjes,
Floor

marion anderson zei

jij weet wat en mens nodig heeft, dank je wel, liefs mariontje xxx

Unknown zei

Wij hebben super genoten van je zoldermoment! Heel lief dat je ons kon ontvangen. Een mooie ervaring die ik zal blijven koesteren. Lieve groetjes Bernadette

Annelies zei

Wat is het dan heerlijk om bij je quilt weg te dromen. In alle vroegte hoor ik de wind nog steeds om het huis. Brrr.

Annemieke zei

Goed idee voor Margootje. Oscar hier is heel stoer en lijkt de kou niet te voelen. Dikke vacht (nog niet geplukt) en misschien wat extra vet;) Lizzy vind het ook veel te koud en bibbert zelfs met jas! Dus voor haar (en mijzelf) korten we de wandelingen ook in. Complimenten voor je quiltwerk. Zo kan ik het nog steeds niet na al die jaren.
Fijn weekend
Annemieke