woensdag 6 december 2017

"De oudjes doen het nog goed,..."





De kompasroos,
jaren geleden gemaakt.


De kleuren zijn in de loop der tijd niet vervaagd,
hij is nog net zo als in het begin.
Hangt nu over de stoel,
dat zit in de bijna-winter iets behaaglijker,
bij het grote raam.

(Nog) geen kerstboom,


en toch,
 al een beetje het kerstgevoel,...

ps, het patroon van de kompasroos is te vinden in het handboek voor Patchwork & Quilts van Karin Pieterse  en ik heb het gecombineerd met Goofse inbreng.
Wil je meer zien van deze quilt, klik dan op het label 'kompasroos' onder dit verhaaltje.

Fijne woensdag allemaal,
en,

13 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Alweer zo'n mooie quilt en wat fijn dat de kleuren goed blijven.
Kerstgevoel hebben kan ook goed zonder boom maar ik ben gek op kerstversieringen 😀
Ook voor jullie een fijne woensdag
Groetjes
Bernadette

OmaSannie zei

Bij jullie is niet veel nodig om dat heerlijke kerstgevoel te krijgen.. liefs mij xx

Brouwertjes quilts en meer zei

Gisteren toen ik mams na Sinterklaasavond met de auto naar huis bracht en overal kerstverlichting zag kwam het kerstgevoel bij mij ook al aardig boven. Mooie quilt Ingrid.

Lida zei

Heerlijk zo'n plekje! Groetjes
Lida

Chookyblue...... zei

It's a beatiful quilt.... is it your design?

marion anderson zei

wat een heerlijke stoel, liefs mariontje..xxx

Quilting Moesje zei

Dat is weer 'ouderwets' genieten bij jou !!:o))

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk weer de kersttijd in te gaan. Gisteravond nog gezellig Sinterklaas gevierd, maar nu weer de kerstliedjes op de radio vind ik ook leuk. Vanochtend deel 2 van een workshop appliqueren met de naimachine gevolgd bij Willeke. Een winters tafereel met sneeuwpop, rendier, kerstboom. Voor mij lastig, maar wel heel leuk!

Karen - Quilts...etc. zei

you always show such pretty quilts - love stopping by to see what you have

Sylvia`s Quilts zei

Als je uit het raam kijkt, is het al volop Kerst met mooie lichtjes, denk ik!

Carli The Quilter zei

I have a compass quilt on my bucket list. your quilt us a great inspiration.

Annelies zei

Dat is het heerlijke van tijdloze quilts.

wilma oud zei

Wat is die mooi, maar lijkt me niet gemakkelijk om te maken. Brrr al die punten. Gezellige dag nog. Groetjes Wilma