zondag 7 mei 2017

"Van 'n Kaasboerinnetje en 'n sprookje,..."


Je zou kunnen denken,
dat als,...
je het Billings Boerinnetje ziet,

patroon Mrs Billings' Coverlet van Karen Styles

dat,
daar zo achteloos,
nonchalant gedrapeerd over 'n bankje mooi ligt te wezen,...
dat DAT best wel heftig is.

En dat ze roept,
ROEPT,
GA VERDER MET MIJ.
Ik wil ook zo graag groot en mooi zijn,
en een AFFO.

Ja,
 dat zou je inderdaad kunnen denken.

En weet je?
Dat is ook echt het geval.
Dus bak met Billingslapjes er bij gepakt,
en knipknipknip,
doet het schaartje.

En als vanzelf worden er bloempjens uitgeknipt,
en wordt het mooie lapje,


één grote gatenkaas.

Goof wat doe je nou???
Zo moet dat helemaal niet bij het Billings Boerinnetje.
Die heeft immers allemaal vierkantjes, 
en driehoekjes,
en weet je?
Die zit jij echt niet te knippen.
...
...

Oeps.
Ja dat klopt.
Het ging zomaar van zelf.
Helemaal zonder erg.

Want weet je,...
Ik kreeg laatst van een lieve Lieverd,
een prachtige lap vol met de meest schattige elfjes
toen ik als Quilt Juffie Goof,
 de Broderie Perse workshop mocht geven bij Quilt Studio het Gooi.

Een workshop die op verzoek herhaald wordt bij Quilt Studio het Gooi op 15 juli(klik),

en die ik ook mag geven bij De DijkQuiltster (klik)op 22 juni,

en

  Holm Hoeve Quilts (klik)op 2 september.

Die schattige elfjes,
 smeekten gewoon om bloempjens,....


kijk maar,...
aaaaaaaaaah,...


Daar kan ik toch geen nee tegen zeggen?

En de gatenkaas die over is?
Die bewaar ik weer voor het Billings Boerinnetje.
Een echte kaasboerin wordt ze.

Weet je wat ik ook zo leuk vind van de Broderie Perse?


Dat je op een afstand een lief open kransje ziet.
Je hebt helemaal geen erg in alle elfjes.
Die zijn een sprookjesverrassing tussen de hartjes.
:o)

Tja,...
 de hartjes,....
een lieve kleine grote verslaving.


Lijkt zo nog best wel een hartje van formaat,
maar met m'n leesbril er naast,
oogt het toch iets anders.


Ook dit hartje,
 het 777e hartje,
is weer een Ukkie.

Dat vind ik dan weer zo grappig dat dit 777e hartje,
 per ongeluk op 7 mei,
 'geboren' wordt.

Fijne zondag allemaal,
leef met heel je hart.
XX
en,

17 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Arm Billings boerinnetje,nu moet ze nog langer wachten. Maar bij het zien van de elfjes snap ik het wel hoor.
En al 777 hartjes??? Ppfff dat zijn er wel heel veel. Ik vind ook nog steeds leuk om te doen maar heb er nog niet zoveel hoor. Maar wie weet ooit......
Groetjes en geniet van al dat moois
Bernadette

Unknown zei

En daarom hou ik zo van je verhaaltjes. Ze gaan nergens over en toch weer wel en het laat me aarden in het nu.Ik word er in ieder geval zo herl blij van.

Quilting Moesje zei

Erg lief ...hart-elijk:o))

Marjolein den Boer zei

Dikke kus voor je Mrs Billings en een knuffel voor je elfjes xxx

Floor zei

Weet er alles van, van die verslaving. Jij hebt me immers ook verslaafd gemaakt! Foei hoor Ingrid :-)
De jouwe zijn heel leuk en superklein. Mooi die elfjes met hun bloemen.
Altijd leuk om een mooi stofje te krijgen toch?

Annelies zei

Wat leuk al die hartjes en wat een lieve elfjes. Wat kunnen we toch veel plezier hebben met al die verschillende stoffen !

Rosa zei

Fabulous quilt and appilque.

erika zei

Het ziet er allemaal weer mooi en lief uit

erika zei

Het ziet er allemaal weer mooi en lief uit

Nifty Quilts zei

Many BEAUTIFUL projects here!

Phyllis zei

Beeldig!

Evelyne zei

Ooooo wat mooi Je Billings Boerinnetje! Ik was ook net elfjes aan het knippen voor mijn BP! Leuk hoor zo'n sprookjes krans.
Mooie lap voor je kast, ik heb die van mij al verknipt voor de BP, maar het is ook zo'n lieve stof, staat ook mooi in mijn krans.

Lieve groetjes,
Eef

Aunt 'Reen zei

Your Billings quilt looks amazing!
Love your hearts & the start of your mew broderie persecution block!

Willy zei

Het leest ook als een sprookje en het gaat allemaal gewoon vanzelf op z'n Supergoofs.

Willy zei

Je hebt het over 7 mei, maar dan denk ik een paar dagen verder ;)
Gefeliciteerd!

Annemieke zei

Prachtig kaasboerinnetje met die kleuren!!! Ook mooie krans,kunstwerkjes zijn het al die broderie persé blokken.
Lekker gelezen met mooie plaatjes😊.
Groetjes
Annemieke

Chookyblue...... zei

I love Mrs billings.........