donderdag 20 april 2017

"Dingesen"


Als het weer een beetje mee zit,
lees geen regen,
dan zijn Gootje en Goof in de tuin te vinden.

TUIN??
Uhm,
dakterras,...


Maar het voelt als een tuinTJE,...

Goof zet wat petunia's in bakken,
krijgt de smaak te pakken,
poot er ook wat lavendel bij,...
en geraniums,...
een buxusje,...
of 2,
een olijfboompje,...
ook 2,...


en Gootje?
Druk met zonnebaden,...


Ze verhuist mee met de zon,...

Goof geniet van Gootje,
en van een bakkie koffie.


Koekje erbij?
Nee,
dat is het botje voor Gootje.

Af en toe wordt er natuurlijk ook pauze gehouden.
Af en toe?
Welnee,
 de hele tijd.


Zo lang hoef je niet bezig te zijn in zo'n tuintje.
En dan?
Dan is Goof bezig met andere bloemen.


Die schieten ook lekker op.
Niet 1,


maar 2 bloemen kransen.
Het is groeizaam weer.
:o)

Fijne donderdag allemaal,

16 opmerkingen:

Ineke Original zei

Gezellig weer. Volgens mij ben je er qua huis goed op vooruit gegaan. Een tuintje erbij.

Ineke Original zei

Ik heb ook alleen een terras. Boven op de garage. De tulpen bloeien weer. Dit keer heeft de tuinman mijn bloembak ingericht. Ik heb nog nooit zo'n mooie bak gehad. Als ik het zelf doe en mijn bak is klaar, denk ik: "het is weer genoeg". Voor mij geen tuin.

Bernadette van gils zei

Heerlijk dat je zo lekker samen buiten kunt zitten .
Beetje vroeg nog om de bakken te vullen met die nachtvorst maar ziet er heel gezellig uit.
En weer zulke mooie bloemen kransen, dat wil ik toch ook nog eens leren. Wie weet ooit....
Groetjes
Bernadette

OmaSannie zei

Heerlijk! Ennehhhh echt toevallig maar had gisteren een middenblok van kant uitgezocht... Staat mooi! Liefs mij xxx

marion anderson zei

oooh wat heerlijk die foto's dat je geniet en gootje....heel veel liefs mariontje

Rita zei

Mooi plekje hebben jullie daar op je dakterras. Dat is genieten

Anoniem zei

Fijn dat je nu wel een terras hebt en dat heb je heel gezellig gedaan. Je blokken worden, zoals steeds bij jou, weer prachtig. groetjes Wilma

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

These wreaths are so beautiful to my eyes. And the lovely work of your students. Thank you for sharing so much loveliness!

Marguerite zei

Gezellig zo'n dakterras.
Helemaal met al die mooie manden.
Nu genieten in het zonnetje..

Brouwertjes quilts en meer zei

Wat een gezellig terras. De krans met kersen wordt ook erg mooi, prachtig met dat witte broderie. groetjes, Wilma

Grietje vanKempen zei

Wat ben ik blij voor jou dat je nu weer een dakterras hebt, en samen met je liefsten kunt genieten van de zon,(doet me denken aan een heel lieve vrouw, dat liedje 'dankjewel voor de zon') en heerlijk weer buiten kunt zitten met mooi weer. De kleine gewone dingen, dát zijn de pareltjes he.

Floor zei

Gezellig zo in je tuintje samen met Gootje. Natuurlijk lekker in de zon, laat het baasje maar werken.
Hopelijk leven ze nog met die 5 graden vorst vannacht. Mijn tuin was helemaal wit bevroren. Maar gelukkig had ik nog geen éénjarige plantjes gekocht.
Je hebt weer 2 leuke kransen gemaakt, dus ook binnen mooie bloemen.
Groetjes,
Floor

Villa Zeezicht zei

Wat een fijn plekje, echt genieten daar! Fijn dat wij weer met jou mee mogen genieten, iedereen blij ;o) Lieve groet!!

Annemieke zei

Lieve tuin en lief Margootje. Ik geniet ook erg van je kransen. Zit ik op vakantie jouw verhaaltjes te lezen, staat erachter je blogspot.fr. Het lijkt dan net of jij in Frankrijk zit. Nou dit zal wel geen echte logica zijn denk ik, tis mijn gevoel moet je maar denken :)
Groetjes
Annemieke

Coby Breitner zei

Heerlijk ik geniet van je blogjes en wat zijn je rode bloemenkransen mooi zeg. Zelf heb ik mijn krans van de workshop broderie perse bij jou aangepast. Toch ook helemaal 1 kleur gemaakt. Fijn weekend, groetjes Coby

BezigeBijMirjam zei

Terug van onze reis naar Cuba, ben ik nu toe om jouw verhaaltjes te lezen. Ginds deed mijn iPad het niet, dus ik heb veel leesachterstand. Maar iedere keer een paar, dat lukt wel. Onze tuin roept ook om aandacht. Morgen, als het droog blijft, ga ik wat onkruid weghalen en zaaien.