vrijdag 15 april 2016

"Vroeg in de ochtend"

foto is natuurlijk,
gisteren overdag gemaakt op een mooie zonnige namiddag.
Net,
voordat ik in slaap viel,
onder de heerlijke Dronkemanspadquilt,
bedacht ik me,...
Morgenvroeg,
gaan Margootje & ik,

stadspoort,...

door het park,

briefje op de deurpost, iemand autosleutels kwijt?

en dan met een ommetje naar de IJssel,
zodat,
ik,

met daar achter de Stadsbrug met de gouden wielen

de schepen op de foto kan zetten.
Dat leek me een strak plan.

zo mooi,...
Helaas had ik er niet aan gedacht,
dat we in Nederland wonen,


waar we heel vaak regen hebben,
ideaal quiltweer,...

eendjes liepen met z'n tweetjes gezellig met ons mee

Dus de foto's pakken net even anders uit,...

Ik wil naar huis,.... brokjes,.... schiet nou op,....

Het was bewolkt,
een beetje saai,
we waren net op tijd binnen,

zie je hoe laat het is? Tijd voor ontbijt.

en toen begon het me toch te regenen.
Maakte ons niets uit,
want we zijn binnen.
;o)
Tijd voor een ontbijtje,
tijd voor het schrijven van een verhaaltje,

ze heeft uitstekend zicht op het pleintje buiten, en je moet haar wel aaien in het voorbij gaan,....
terwijl Margootje naast me op de rugleuning van 'haar' stoel zit.
En dan?
Ideaal quiltweer zei je?

Goof,... elk weer is ideaal quiltweer, dat weet je toch???

Uhm,...
ik denk,...
dat,...
ik de Stonefields ga dubbelen.
Het wordt de hoogste tijd om deze top eens door te gaan quilten.
Een klusje om van te genieten.

Even de top pakken,
de Hobbs,
het achterkantje,
en tig veiligheidsspelden.

Fijne dag allemaal,
en

20 opmerkingen:

Mhalmavanwees zei

Een hele fijne dag Ingrid. Veel plezier met het dubbelen. Ik ben nog niet zo ver. Lieve groet, maud

marion anderson zei

ooooh wat heerlijk wandelen, de foto's doen me denken aan een ander plaatsje waar je ooit gewoond hebt...heerlijk om zo'n stadje wakker te zien worden he ? misschien moesten we die kant maar eens op met ons campertje...xxxx knufje voor gootje enne neem er zelf ook één...

Marjolein den Boer zei

Lekker, zo vroeg al op pad en met een mooi project in het vooruitzicht voor de rest van de dag. Grote aai voor Gootje en neem nog een kopje thee van mij. Fijne dag ;-)

KijkDaarIs zei

Hier is het een andere start van de dag...wel regenachtig dat weer wel !
Maar ....een lekker bakkie koffie...laptop op schoot zit ik mijn dag te beginnen in bed !..;0)
Nee hoor ik ben niet ziek..ben gewoon lekker aan het niksen..en dat is soms best heel moeilijk hoor !!!
Je laat weer mooie foto's zien ..dat doe ik dan maar niet..want in plaats van een quilt te dubbelen wacht er hier een strijk..;0((..en daar kijk ik tegenaan.....oh ja en een koffer...;0)))
Hele fijne dag !

Anoniem zei

Heerlijk om zo vroeg te starten en wat zijn je foto's mooi! Een fijne dag gewenst hoor, geniet er maar van. Liefs Mirjam dGr xxx

OmaSannie zei

Veel plezier mijn bed staat er ongeveer hetzelfde bij alleen heb ik zojuist mijn fris gewassen Sarah Morrel weer op het bed gelegd..kusssssssssssssss liefs San

Quilting Moesje zei

Je begin is al leuk ... mmmm je huisjes quilt :o))))
De zon en de regen wisselen mekaar inderdaad steeds wel heel erg af ;o)
Nu ik ook uit mag laten;o) merk ik dat nog meer :o)
Veel wuilt met wat voor weer dan ook plezier hoor !
saampjes met Gootje :o)

Quilting Moesje zei

wuilt is quilt (o)

Annelein zei

Heerlijk zo'n wandelingetje... vooral langs de kade... prachtige schepen.... Ik pruts gezellig met je mee... hier met een breiwerkje... Dikke knuf voor Margootje...

Unknown zei

Ik geniet altijd van je verhaaltjes en je foto's , dank je wel daarvoor!

mams logboek zei

Wat staat Margootje mooi op die plaatjes ...
groetjes
Gerd

Sparky zei

even a stroll in the rain is a delight with you...photos of your city are wonderful Ingrid..

Annelies zei

Mooie omgeving ! Ja, het is echt Nederlands weer !

Randi zei

What a beautiful town you live in. I live 15 miles from the nearest town, but I also have trees and wildlife all around. I do love seeing pictures from far away. I really need to look you up on a map. No quilting for me this weekend, grand-kids coming.Happy time.

Marja. zei

wat schrijf je gezellig!!!

Annemieke zei

Zo lief... en je boten/buiten foto's zijn toch leuk om te zien. Succes met dubbelen, lekker binnen klussen.
Groetjes
Annemieke

Bernadette van gils zei

Hier ook lekker quilt weer en hoe meer foto's jij van Je woonplaats laat zien, hoe meer ik er keer heen wil.
en natuurlijk moet je Margootje aaien als ze op haar stoel ligt.
Succes met dubbelen en quilten van je Stonefield en ik wens jullie samen een fijn weekend
Groetjes
Bernadette

LA Paylor zei

oh how lovely. Your dog is adorable!!!
It's always time to eat!
LeeAnna at not afraid of color

Floor zei

Dag Margootje bij-de-hand met je lekkere smoeltje!
Natuurlijk krijg jij je brokjes wel op tijd.
En steeds een lekkere knuffel.
Wat een geluksvogel (hondje) ben je toch.

not so zen -quilts in Paris zei

Wat is Kampen toch een leuk stadje en ik kan me heel goed voostellen dat je hier helemaal op je plekje bent. Wie schetst mijn verbazing toen ik de foto zag van de klipper "Admiraal van Kinsbergen", en zo te zien in puike conditie, mooi in de verf. In mijn kindertijd was dit schip in gebruik als opleidingsschip van de schippersschool in Dieren, en elk jaar deed sinterklaas zijn intrede komende van de richting Doesburg. Sint natuurlijk pontificaal op de voorplecht....