zondag 12 juli 2015

"Dubbelen, Wassen en 'n nieuwe Kalender"


En,
 wat doet Goof/Ingrid/Supergoof/Quilt Juffie Goof,
na 'n jaar van,
'showen & tellen',
en
Workshops,
Goofse Broderie Letters, Ramen Lappen, Konijnenfamilie,
geven?

Quilttops opmeten,...


Want meten is weten.
Laatjes open trekken van de ladenkast op zoek naar geschikte lappen,...


Voor de 'weetniethoeveelmandjesmaarhetzijnerheelveel',
uit het boek "When the cold wind blows",
van de dames van Blackbird Designs.


Dit lijkt me wel een hele mooie,
jaren geleden,
 ongelooflijk veel meters goedkoop op de kop kunnen tikken.
Het is ook het achterkantje van de Sarah Morell Quilt die bij Mijn Mam op haar bed ligt.


Deze kwam ik ook tegen,
was helemaal vergeten dat ik 'm had.
Maar het is een blij weerzien,
de grote lap kan meteen in een 'bakkie' voor een nieuwe,...
 DIE Wil Ik Maken,...
;o)


Terwijl ik zo lekker aan het dingesen ben,
denk ik terug aan al die bijzondere Workshops en Trunkshows.
Wat was het ongelooflijk GAAF.
Wat is het leuk om lezers te zien en te spreken.

Lief om te horen dat die gekke verhaaltjes van Kleine Muis & de Diamanten zo op prijs gesteld worden.
Dat lezers blij worden van Margootje,
en alles waar op dit blog over verteld wordt,....
gewoon de dingen van de dag.
Wat is het leuk om enthousiaste Ramenlappers tegen te komen,
en,
om te horen dat de tips van de Konijnenfamilie over appliqueren,...
zo fijn werken.
En dan vergeet ik nog helemaal de makers van 't Ooievaarshuis te noemen,
die helemaal glunderen,...


En terwijl ik met een brede glimlach, en ook wel eens 'n traan,
vanwege dat wat me toevertrouwd wordt,
in m'n lapjes rommel,
klinkt er af en toe een luide piep.


De ene keer van de wasmachine,
dat de Nearly Insane Quilt lekker fris gewassen is,...


de andere keer voor de Pockets Of Posies,
die heerlijk warm & helemaal droog uit de wasdroger komt.

Alle quilts gaan in de wasmachine,
op 'n programma voor bonte was op 40 graden,
met een doodgewoon wasmiddel,
eentje die in de reclame is geweest,
en daarna,
gaan alle quilts stuk voor stuk in de droger.

Ze mogen er pas uit als ze helemaal droog zijn.
En dan,
 krijgen ze 'n plekje in huis.

Langzaamaan verandert het huis in een echt QuiltThuis,...


Alles ruikt weer lekker.
En wat doet deze Goof verder?


zorgen dat de engeltjeslap,
een extra brede achterkantstof wordt voor de mandjestop.

Ook dat gaat gewoon met het handje,
zonder mesjien.
Natuurlijk wat langzamer,
maar daar,
 zit deze Goof niet mee.


De Hobbs ligt klaar,
lag in de koopjeshoek bij Quiltshop Leur,
die heb ik lekker goedkoper op de kop kunnen tikken.

Wat was het een gezellige dag,
 afgelopen donderdag bij Monique van  Quiltshop Leur.
Geweldig goed verzorgd.

En zo geniet deze Goof verder.
haar handen zetten op hun gemakkie,
 de engeltjes-achterkant in mekaar.


halen de quilt,
Sylvia's Bridal Sampler uit de wasmachine,
die kan ook weer in de droger,...

Leggen quilts op stapels,
om-te-pakken-als-het-een-beetje-fris-is,
 pakken de trap er bij,
om quilts op te hangen,...


En zo,
is alles weer lekker schoon,
en kan Goof de komende 2 maanden,
het patroon voor Foeps Quilt gaan maken,...

Haar workshops voorbereiden.....
Want,
In september, oktober en november gaat Quilt Juffie Goof weer op stap,
er worden workshops Ramen lappen gegeven,
en naar de Konijnenfamilie (appliqueren) is ook veel vraag.
Sommige workshops en trunkshows zitten al VOL,
dat staat er dan ook bij,
en soms zijn er ook nieuwe data geprikt,
dat staat er ook bij.
Mocht je een quiltwinkel missen,
zodra de datum geprikt is,
 komt die ook in het lijstje.

Kortom,
HEEL VEEL LEUKS IN HET VERSCHIET.

Fijne zondag allemaal,
en kijk,
 als je zin hebt,
voor de Workshops & Trunkshows hier rechts in het bloglijstje.

29 opmerkingen:

FLR zei

MOOIMOOIMOOI! En nu lekker in je CatootjePoezenMuizenQuiltholletje en bijkomennadenkennagenietenenvoorgenietenvanhetquiltprikken! X

Nicky zei

mijmer de mijmer mooooiiii, altijd blij Goofy als ik je verhaaltjes lees, Gentse knuffel, vero xxx

Anoniem zei

My favourite is your basket quilt! I love to read your stories. It must be wonderful to attend your quilt show & tell and see your beautiful quilts.

marion anderson zei

geweldig gezellig , liefs xxxx

OmaSannie zei

LEUK LEUK LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat jouw patroon van Foeps quilt op vrijdag 2 oktober al klaar is want dan kom ik naar Almen voor het ramenlappen en wil ik hem heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag van jou kopen!!!

Liefs San.

jolanda zei

Heerlijk om te lezen!! Wat een prachtige achterkant stof heb je daar... waar heb je die vandaan? Ik ben gek op engeltjes ;-)))

Ineke zei

Zo, ik heb je blogje weer gelezen, met kopje koffie erbij, net of ik bij je op visite was.
Gaat het goed met je mam? Is ze wat opgeknapt? Geniet van haar zolang het kan!

Liefs, Ineke

Annelies zei

Leuk om te zien wat je de afgelopen tijd opgebouwd hebt. Moet een goed gevoel geven.

Anoniem zei

Ik geniet van Margootje die zo lekker ligt te slapen op de traptree.

Gr .Sonja.

Elza zei

Wat mooi is het allemaal en die pop van een margootjes, smelt smelt.

Sparky zei

always a treat to see you cleaning lol

Karen - Quilts...etc. zei

I love all your quilts that you show. I like that you wash and dry your quilts in the machine like I do too - some quilters are afraid to wash and dry quilts - I always say to wash and dry like the crinkly look. many beautiful quilts!!

Maria zei

Geniet van je vakantie en van de mensen die je lief zijn !!

Floor zei

Ja, kleine muis is ook mijn favoriet! Zo'n lief eigenwijs muisje zou ik ook wel willen, maar gelukkig heb ik een eigenwijs aapje.
Wat lekker fris zijn je quilts weer, kan het hier een beetje ruiken.

Marlies Mansveld zei

Genieten om alle quilts weer even voorbij te zien komen. Ik moet wel een beetje lachen bij het idee dat je bij elke quilt die uit de machine komt eerst even je fototoestel pakt!
En heel leuk dat je de mandjesquilt gaat afmaken. Dat wordt ook weer genieten straks als we alle mandjes weer zien langskomen!

Evelyne zei

Heerlijk blogje weer, al gewassen quilts. Margootje die heerlijk relaxt op de traptree ligt te slapen. Je prachtige achterkantstof en ga zo maar door Het zijn juist die dagelijkse dingen die jou blog lezen zo leuk maakt, Ik heb weer genoten in ieder geval!!
Lieve groetjes uit een zonnig Frankrijk!
Evelyne

Anoniem zei

Hè gezellig praatje weer Ingrid, en al je prachtige quilts weer fris gewassen en gedroogd, heerlijk! Helemaal klaar voor de vakantietijd? Geniet er maar goed van! Lieve groeten Mirjam dGr

Lida zei

Niets heerlijkers dan frisse quilts en een volle agenda en tijd genoeg voor steekjes, driedubbel genieten dus! Groetjes
Lida

anita zei

Gisteren had ik al de mooie quilts bewonderd en jou verhaaltje gelezen ,zie ik vandaag dat kleine heerlijke ding op de trap liggen,ik had haar gisteren niet zien liggen,ik vond het al zo spijtig dat ze er niet bij was.Het is dus een kwestie van de foto's in het vervolg grondiger te bekijken.

audrey zei

Very fun pictures.:)

Anny zei

Ik snap dat al die quilts na zo'n jaartje door heel Nederland gereisd te zijn nodig een sopje moesten hebben. Het is ook zo leuk dat we ze gewoon aanmogen raken en even aaien!
Maar ze zullen er best wel smoezelig van worden. Ik was ik geloof al weer 3 jaar geleden in de Quilthoeve. En ik zou je er beslist nog weleens willen zien! Doe je de groetjes en muis en Margootje?

Mrs. Sutherland zei

Ziet er gezellig uit. Quilts weer fris en schoon, een lekker quiltwerk bij de hand, en dan nu na een druk seizoen lekker genieten van de zomer. Beter weer komt er vast wel aan, en anders zijn er altijd lapjes om te troosten toch!
Groet, Mar

Unknown zei

Wat ligt jouw dachshund daar mooi op foto 1.
Zo lief!

Ik hou van al jouw quilts.
En lekker gewassen nog meer!

Liefs,

Brigitte

Ineke Original zei

Wat ziet die roze stof er geweldig uit. Zoiets ga ik zoeken voor mijn Quilt. Zou het dubbel breed zijn, zodat ik geen naad krijg? Heb jij enig idee waar ik kan zoeken?
(Die andere stof is trouwens ook geweldig, maar niet voor mijn Quilt).

marijna zei

Tussen de wsjes en de droogje door weer een oer gezellig logje geschreven. Zo te lezen geniet je van dit alles. wij genieten mee....

Ineke Original zei

Als je nog veel stof overhoudt houd ik me aanbevolen.

Ineke Original zei

ps. Mijn Valentijn's quilt wordt 2.10 bij 2.10. Je weet maar nooit.

Anoniem zei

Ben je op vakantie Supergoof we missen je verhaaltjes over Margootje?

Gr Terrie.

Wilma Kuin zei

Mis je verhaaltjes zo...