zondag 8 maart 2015

"Samen met vriendinnetjes"


een gezellig DAGJE UIT,
helemaal naar de andere kant van het land,


Betty hield een show & tell in haar atelier,
en daar wilden we allemaal al zo lang,
 zo graag,
 naar toe.


Onze Chauffeur reed ons helemaal toppie er naar toe.
En in het atelier verwelkomde Betty ons, 
samen met Monica op haar eigen gastvrije wijze.
De koffie & thee stonden al klaar met heerlijke zelfgebakken koeken,
 die Betty met haar kleindochter had gemaakt.
Hmmmmmmmm,....



En toen iedereen er was,
begon Betty te vertellen.


Ze vertelde over hoe het allemaal begon als klein meisje,
hoe ze toen al zo van lapjes hield,


hoe belangrijk lapjes zijn in haar leven,
en ondertussen toverde ze de ene na de andere mooie quilt uit haar manden tevoorschijn.


Het waren er heel wat,
veel meer,
 dan je nu ziet.


Dus als je ooit in de gelegenheid bent om een show & tell van Betty mee te maken,
dan zou ik zeggen,
 DOEN.


Na de fijne ochtend werden we uitgezwaaid door Betty,
TOT GAUW.
;o)
We stapten in de auto,
wederom met een missie,
want nu waren we immers in de buurt.

Onze geweldige Chauffeur bracht haar vrachtje quilters veilig op de plaats van bestemming.


En daar genoten we van de gastvrijheid van Ingrid & Janine.
We zagen gezellige bekenden,


babbelden wat af,
maar ondertussen keek ik toch om me heen,
want ik zat te popelen om elke cm van de quiltwinkel te bekijken.


Echt ELKE cm Goof?


Ja, 
en dat heb ik ook gedaan.
;o)


Toen was het tijd om weer naar huis te gaan.


Hup in de auto,
en daarna hup op de fiets.
En toen ik de voordeur opende,
kwam de geur van een heerlijke Chiliesoep me tegemoet.
Die lieve man van mij was aan het koken.
Hmmmm,
en lekker dat het was,...
En hoe de dag eindigde?
s'Avonds op de bank,
in pyjama met Margootje op schoot.


En met een big smile.
Dankjewel vriendinnetjes.

Fijne ZONNIGE zondag allemaal,


15 opmerkingen:

Anoniem zei

supergezellig...stom he daar ben ik dan weer te verlegen voor om daarheen te gaan,terwijl betty zooo lief is en Monica een vaste klant :)

Bernadette van gils zei

Prachtig die quilts van Betty, dat ga ik zeker op mijn verlanglijstje zetten om daar eens heen te gaan.
mooie foto's heb je gemaakt Ingrid en het was een aangename verrassing om jullie binnen te zien stappen.
lief van je man om al voor je te koken en wat ligt Margootje op je schoot te slapen.
Fijne zondag en groetjes
Bernadette

Rita zei

Heerlijk zo'n dag! Je hebt er ook alles uitgehaald, super. Fijne zondag. Gr. Rita

Quiltlia zei

Het was een dag met een gouden randje,SUPER verhaaltje heb je geschreven.
Geniet van het zonnetje vandaag.
Groetjes Lia

Jasmijn zei

Heb je margootje niet verschrikkelijk gemist????

jolanda zei

De gezelligheid straalt ervan af. ;-)
Zo'n show en tell lijkt mij nou ook wel wat dus ik ga eens in de gaten houden wanneer ze in de buurt is. Leuk dat er weer een hondje op je wacht als je thuis komt hé?

BezigeBijMirjam zei

Zo geef je zelf een show and Tell en zo ben je gast bij een show and tell. Leuk hoor! Van de foto's genieten wij lezers dan weer. En nog iets voor jezelf gekocht Ingrid? Fijne zonnige zondag verder. Lekker een beetje wandelen met Margoorje?

Karen - Quilts...etc. zei

I love your hand work and quilts - you are an inspiration to all of us quilters that enjoy making by hand

Jeanne zei

A perfect day!

Anoniem zei

Ik hoop ook nog eens zo'n show en tell van Betty mee te maken. Dank je voor je fijne verslag. Groetjes Wilma

Phyllis zei

Wat een heerlijke dag! De show & tell van Betty heb ik ooit eens bij Karen mee mogen maken (net als een andere show & tell ;-) ) , enig! En de Quilthoeve, goh, dan zat je zo'n 7 minuten bij mij vandaan!

Unknown zei

Weer een mooi verhaaltje, het was een super dag.
Heerlijk genoten van het avontuur.

Monica zei

Ik vond het ook ontzettend leuk om weer veel quilt'gezichten' in het 'echt' te ontmoeten

Marijke zei

Wat een heerlijke dag beschrijf je!
Fijne dag,
lieve groetjes van Marijke

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Wat een GEWELDIG HEERLIJK dagje heb je gehad!!
Wat een atelier hè, je kijkt je ogen uit................. :-))