maandag 16 februari 2015

"Ik WIL 'T"


Zo,
begon het,
een jaar geleden.
en ook heel voorzichtig,
want,...


 of dit,
 een grote quilt moest worden?
Geen idee.


Gedurende het 'Ramen Lappen'veranderde de functie van 
een naaldenboekje, 
naar een boekomslag, een etuitje, kussentje, poppenquiltje,...
 kussen,
 een gordijntje voor een wc raam, een kleine quilt voor op schoot.
een groot gordijn, eenpersoonsquilt,
tweepersoonsquilt,...
.
Wat ik ook besluit,
't maakt niet uit,
want door de Cathedral Windowmethode,
is het quiltje, 
elke keer als ik het rijtje keurig heb afgemaakt,
helemaal kant en klaar.

Het hoeft niet meer gedubbeld of doorgequilt te worden.
Nee, 
het is gewoon af.

Waarom het de Cathedral Window heet?
Kijk maar wat er gebeurt als je zo'n lappie voor het raam houdt.


DAAROM.
:o)


Jullie hebben het allemaal de afgelopen maanden kunnen volgen.
Ik was gewoon niet meer te stoppen,
ik vind dit zo leuk.

Ben er zelfs workshops 'Ramen Lappen'in gaan geven,
waaraan vol plezier deel genomen wordt,
door quilters uit alle windstreken.
Heel Holland Lapt,
is de gedachte,...
;o)

Volgende week donderdag is er weer een dagje 'Ramen Lappen', 
en ik meen dat er nog wat plaatsjes vrij zijn.

En hoe is het met mijn Lappie?
Of ik nog verder ga?


TUURLIJK,
ik ga stug door met 'Ramen Lappen',
 droom zelfs van een grote quilt.

'K WIL 'T
.....
QUILT
.....
Het woord zegt het zelf al,
dat ik dat na al die jaren nu pas zie,...
Zie jij het ook?

Fijne maandag allemaal,
en

17 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Mooi..even dacht ik "huh"...maar JAAAA ik zie uit ook !!!
Fijne dag..'0))

Wilma Kuin zei

Je quilt is prachtig!!
Hopelijk heb ik je niet in verlegenheid gebracht met die allerliefste teckeltjes!!
:o)

Bernadette van gils zei

Hij Is prachtig en ooit komt die van mij ook af maar niet zo groot denk ik
Geniet vandaag lekker bij het puppy kijken
Groetjes
Bernadette

Rita zei

Zo mooi. Fijne dag. Gr. Rita

Anoniem zei

Beautiful quilt! You are amazing and so talented.

Phyllis zei

Wow, het wordt prachtig! Had het nog nooit zo gezien voor een raam, maar inderdaad, nu zie je waar de naam vandaan komt!

Annemieke zei

Erg grappig! Dat ik dit nooit eeerder zag. Nu is het eigenlijk vanzelfsprekend; ) Gaaf dat je doorgaat met je mooie 'lappie' .

katrien zei

Prachtig is ie nu al.

henriette zei

Ik heb de woordspeling op quilt ook gezien. Ik heb er de naam van mijn blog van gemaakt. K-wil-t.blogspot.nl

De gelapte ramen zijn ook erg leuk

Supergoof zei

Hoi Henriëtte, ik ben zo erg, dat ik dat nu pas snap,... ;o))))))))))))))))))))))))

marijna zei

Hij is leuk hé? Jammer dat je zo'n eind weg woont. Zo' lap workshop is wel leuk. Bedankt weer voor je leuke verhaaltje.

Margot zei

Jouw K-wil-t is wel GRANDIOOS !
En wat spook je uit met puppy teckel ????

Unknown zei

wat een geweldig mooie quilt, jammer dat ik zo ver weg woon en geen tijd heb anders had ik graag meegedaan met raampjes lappen....

Quilting Moesje zei

Ja ... k zie t ;o) Leuk dat je het nu ziet .... als jij het al niet zag dan niemand :o))

Quilting Moesje zei

O .... ik lees nu net .... hier ergens boven ....
dat je toch .... (o) niet de eerste bent ... haha

Betty Anonymous zei

Nu snap ik het eerst: 'IK WIL 'T — Ik will het . — Ik kwilt. — QUILT. Ha ha ha. Had ik eerst de opmerkingen moeten lezen! ;o)
De Cathedral Windows zijn GEWELDIG. Ik vind de kleuren ook zo heel erg mooi.

Ik geloof ik ben niet maar een beetje "langzaam" maar ook nog vergetelijk vandaag. :o)

Unknown zei

Dat wordt weer een mooi werkstuk
En die lieve pup
Daar gaan jullie en wij ook weer echt van genieten.
Doeg